maandag 5 oktober 2009

We all need the clowns to make us smile.

Heh getsie. Het begin is altijd vervelend.

16 Jaar lang heb ik me niet kunnen gedragen zoals ik wilde.
16 Jaar lang heb ik me niet kunnen kleden zoals ik wilde.
16 Jaar lang heb ik niet om kunnen gaan met wie ik wilde.

Ik heb veel te lang geprobeerd om normaal te zijn. Ook al genoot ik meer van aparte muziekstijlen, niet alleen metal, maar ook klassiek, ik probeerde er altijd bij te horen. Ik probeerde mezelf te vormen tot iemand die ik niet was.

Ik had geen goede vrienden, naast dominiek en niek misschien. Ik kan het verder ook niemand kwalijk nemen, ik had ook niet bevriend willen zijn met de Ik van toen. Ik wilde er zo graag bij horen dat ik compleet buiten de boot viel.

Sinds ongeveer een half jaar ben ik me veel meer 'Alternatief' (als je het zo wil noemen) gaan kleden, en gedragen. Ik voel me lekkerder in mijn vel op deze manier, de stijl past meer bij wie ik ben, ook al zeg ik dat zelf. Ik voel me op mijn gemak. Ik heb weer vrienden, een paar hele goede, en daar ben ik dolgelukkig me.

Ik merk dat jij je soms aan mij irriteerd.
Ik snap het ook wel, dat zou ik ook hebben.
Maar geloof me als ik zeg dat het geen zwakte van mij is.
Jij draagt al langer dit soort kleding, jij gaat al langer met deze mensen om.
Voor mij is het allemaal relatief nieuw.
Ik zie dat jij het vervelend vind dat ik je lijk te kopieƫren.
Jij een metallica fan, ik een metallica fan.
Jij een metallica shirt, ik een metallica shirt.
Jij een piercing, ik een piercing.
Maar je moet begrijpen dat ik je niet klakkeloos probeer te kopieƫren.
Ik vind je alleen cool, dat is alles.
En zoals ik zei, ik ben nieuw.
Dus ik gebruik je een beetje als een pilaar om op te steunen.
Ik hoop dat je me dat kunt vergeven.

En dan nu Rosanne.

Ik loog niet tegen je. Dat was ook niet de bedoeling, ook al leek het er misschien wel op. Je bent een vriendin, en als ik tegen vrienden zeg dat ik niet lieg, dat lieg ik niet. Aan de andere kant, je kwam wel met een goed argument. Als je erachter komt, ga je er misschien aan kapot. Ga er dan ook niet verder naar op zoek, muts. =']

En dan nog iets. Misschien zeggen sommige mensen wel dat je prettig gestoord bent omdat ze je niet willen kwetsen.

En misschien is het hypocriet om tegen je te zeggen dat je gek bent als ik zelf ook niet helemaal goed in mijn hoofd ben.

'I tear my heart open, I sow myself shut.
My weakness is, that I care too much.
And my scars remind me, that the past is real.
I tear my heart open, just to feel.'

- Papa roach, Scars

Ps Jij moet haar tekst niet stelen, en microrator kan heel mooi pingelen op de piano.

1 opmerking:

  1. Leren doe je met vallen en opstaan.
    't is net als een huis bouwen.
    De fundering moet altijd 't eerst, daarna kan je altijd verder werken.

    Maakt niet uit, ik zit de laatste tijd al niet lekker in m'n vel. Als 't overkomt dat ik 't op jou afreageer, dat is niet mijn bedoeling.


    <3

    BeantwoordenVerwijderen