woensdag 23 september 2009

Spilt milk and crumbled cookies

For what I've done,
I start again.
And whatever pain may come,
Today this ends.
I'm forgiving what I've done.

Ik had dit al eerder op moeten schrijven. Ik moet niet zo lang wachten, dat is niet goed. Ik heb de laatste paar dagen de algemene fuck-it houding aangenomen. Ik voel me nog steeds niet lekker, fisiek noch mentaal, maar dat waait wel over. Dat gebeurt niet vanzelf, daar moet je kracht voor hebben. Maar daar blog ik later nog wel over.

Maar nu even wat anders. Oude vrienden.
Niet kunnen slapen heeft zo zijn voordelen. Je gaat nadenken. Dat is voor mij altijd leuk, ik hou van mijn gedachten. Zo kwam ik op het idee om maar eens mijn pc aan te zetten. De aanhoudende hoest laat ik maar even voor wat hij is, het internet heeft even voorrang. Tot mijn verbazing zag ik dat er nog mensen online waren op msn. En Santacruz gelukkig ook, beter bekend als Brad.

Ik spreek hem aan, om nog even te kletsen over die goede oude tijd, precies een jaar terug. Een hele mooie tijd.
Ik kom erachter dat hij al 21 is. Gelukkig is hij nog even wijs als vorig jaar.

Rushing is for people who can't appreciate the present.

En dat is helemaal waar. Nog steeds geen idee wat hij wil gaan doen met zijn leven.
Daar bewonder ik hem enigszins voor.
Hij weet de goede uitweg voor bijna elke situatie, en hij gaat overal volwassen en rustig mee om.
Zo is hij al sinds ik hem leerde kennen.
Het is fijn om te weten dat ik hem nog steeds mijn vriend kan noemen.

Helaas denk ik ook meteen weer terug aan de minder mooie herinneringen. Gelukkig heb ik me daar overheen gezet. Ik moet The Lion King echt nog een keer kijken, dan ben ik er tenminste helemaal overheen. En dan te bedenken dat Brad bijna in deze situatie had gezeten. Ik ben blij dat ze toen voor mij heeft gekozen, hij had dit niet verdient. Maar zoals hij al zei, ik ben er een beter mens door geworden. Hij had zo'n ervaring niet nodig gehad, hij is al veel te goed voor deze wereld.

'There's a time for everyone if they only learn,
That the twisting kaleidoscope moves us all in turn.
There's a rhyme and reason to the wild outdoors,
When the heart of this star-crossed voyager beats in time with yours.'

- Elton John, Can you feel the love tonight

1 opmerking:

  1. Antwoorden voor alles hebben is een vrijwel onmogelijke taak.
    En volgens mij ook een erg zware last.

    Maar zoals ik al vaak heb gezegd.
    Wijsheid komt met de jaren.

    Kan jij ook wel over een paar jaar.


    <3

    BeantwoordenVerwijderen