zondag 27 december 2009

Swiss army romance

Daar gaat hij dan. De lange uitleg.

Waarom ik je niet meer leuk vind.

Je moet weten dat ik hier heel lang over na heb gedacht. Ik heb er lang over gedaan om te bedenken wat ik nou precies ging zeggen. Want dit zijn dingen waar ik het liefst lang over nadenk. Dit is niet iets dat ik er zomaar uit gooi. Ik heb dit minstens 20 keer opgeschreven en weggegooid, omdat het niet klonk zoals ik het bedoelde. Ik heb een boel mooie woorden bedacht, om er maar een beetje doekjes om te winden. Er zijn momenten geweest waarop ik dacht dat ik het maar gewoon moest zeggen, maar er eigenlijk de ballen niet voor had. En nu nog steeds niet eigenlijk, omdat ik het via mijn blog doe, en niet recht in je gezicht. Waarschijnlijk ben ik gewoon bang voor je reactie. Ik vind het zielig van mezelf dat ik het op deze manier moet doen. Ik verwonder me er nog steeds over dat ik hier zit te trillen. Dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad.

Maar nu moet het er uit. Het heeft wel lang genoeg geduurd.

Ik vind je niet meer leuk omdat dat gewoon niet waar is.
Ik vind je niet meer leuk omdat dat een understatement zou zijn.
Ik vind je niet meer leuk omdat ik besef dat ik van je houd.
Hoe vreemd dat ook klinkt, want liefde moet eigenlijk van twee kanten komen.

Ik weet dat ik niet altijd even 'charmant' ben. Ik weet dat jij veel beter kun krijgen. Ik weet dat ik er soms niet uit zie. Ik weet dat ik soms nogal maf ben. Maar ik weet ook dat jij veel voor me betekent. Ik weet dat als ik ergens nerveus of bang over ben, ik aan jou denk, en dat alles wel weer goed komt. En ook weet ik dat jij niet hetzelfde voelt. En dat dit blog daar geen verandering in gaat brengen, ook al hoop ik dat ik het fout heb.

Dit is geen verspilde moeite,
Dit moest er uit.

Ik zit er al te lang mee, en het is niet fijn om te zien hoe jij blogt over wat je aan hem mist, en dat je je er overheen moet zetten. Ik snap dat je hem niet los kunt laten. Dat is ook niet erg. Als je maar niet vergeet dat je mensen om je heen hebt die van je houden, want ik ben waarschijnlijk niet de enige.

Misschien zag je dit al aankomen.
Misschien vind je het wel eng.
Misschien zie je me nu wel anders.
Maar het is er in elk geval uit, dus ik ben tevreden.

Weltrusten.

'If you knew,
What I know,
Would you try?
Before your time,
Has run on you,
And worn you down.

Would you know,
What you desire,
In your heart?
If you knew,
What I know,
Would you try?'
- Dashboard Confessional, The Shade of Poison Trees

1 opmerking: